Novi Sad
16.04.2014.
06:20 > 06:05
Ni ove jeseni u vrtićima PU "Radosnog detinjstva" neće biti mesta za sve novosadske mališane.
  • savic dusica

    17.04.2014 16:06
    sva deca treba da idu u vrtic tako uce sve sto im je potrebno da se osamostale ali najveca katastrofa je sto prednost ima socijala a u tu kategoruiju spadaju najbogatiji bar je tako u mom selu oni se upisuju bez problema i naravno sve imaju dzabe
  • maki maki

    17.04.2014 09:18
    želudac mi se prevrće
    Dragi moji, svi tupimo bez veze. Imam dete od 2god i na prošlom konkursu nismo prošli sada kada sam videla spisak, samo što nisam pala u nesvest. Super su sva ona pred izborna obećanja, u koje više niko ne veruje,niti ih sluša. Stranke razne, a nakon izbora silni preletači ka vatri, i vlasti. Od bagre se otresti ne možeš, jedino da pobegneš. U Beogradu, bar kako sam čula čim oba roditelja rade, dete je primljeno 100%. Slažem se da bi M4 rešio do nekle spisak, ali evo ja imam u firmi 2 zaposlene (ćerku i snajku gazdinu) koje isto imaju 2 deteta, što znači da će doneti M4 obrazac i sedeti kući. Dakle...toga će uvek biti. Ono što mene muči je: KAKO NEKA VASPITAČICA MOŽE DA PROŠIRUJE GRUPU PO SOPSTVENOJ VOLJI? KAKO ONA MOŽE DA ODREDI KOLIKO JOŠ DECE NAKON KONKURSA MOŽE DA PRIMI? DECU KOJU ONI ODREDE!!!! I TA DECA SU, JA LIČNO PROVERILA I DALJE NA SPISKU DA NISU PRIMLJENA PROŠLE GODINE. Dakle, ja imam prijatelje koji navodno nemaju vezu a već treći put upisuju decu i budu prvo odbijeni, pa posle odjednom idu u vrtić.I kada proverim oni su odbijeni i dalje na konkursu.Koliko te vaspitačice uzimaju para za upis deteta? Volela bih i ja to da znam, pa da platim, verovatno je jeftinije nego svaki mesec privatan vrtić
  • milkyway

    17.04.2014 08:59
    subvencionisanje - nastavak teksta koji nije objav
    Vec pet godina se prica o tome da se svoj deci ovog grada MORA obezbediti boravak u vrticima i izdvajati sredstva za SVU decu jednako, bilo u Radosnom detinjstvu bilo u privatim vrticima. Kao budale skupljamo potpise, pisemo peticije, organizujemo se kao podrska Udruzenju privatnih vrtica koji jedini imaju uslove da odmah prime decu i rese ovaj akutan problem, ali naravno velika vecina roditelja nema novac da finansira boravak u celosti. Cifra koja se dotira NIJE ZA VRTICE VEC ZA DECU i ona bi dakle bila ista gde god da dete boravi! Razliku bi placali roditelji, sto je ipak podnosljivije. Ako naprave dodatne objekte Radosnog i uspeju da upisu jos 400 dece za toliko se povecava dotiranje. Da su ta deca u privatnim vrticima isto bi se iz budzeta dotiralo ni manje ni vise. Jedina je razlika sto bi grad trebao da izdvoji novac i za onu decu koja nece uspeti ni ove godine da se upise (cista diskriminacija), a na to oni i racunaju OPET! I opet su nam zamazivali oci prethodne godine sa pricom kako brinu o deci, o njihovom vaspitanju i obrazovanju, o ujedno podsticanju privatnog sektora i zaposljavanju dodatnih kadrova vaspitaca u tom smislu...itd. Sarene laze, jel? Dzaba sto nije po Ustavu i Zakonu! A to je novac od gradjana, budzet kojim grad samo raspolaze, kojim bi trebalo da se pravedno raspolaze. Hajde gradski celnici budite od reci vec jednom i iznenadite nas sve konacnim resenjem za opste dobro! Da vas vidimo!
  • Maki021

    17.04.2014 06:22
    @Liki
    Čemu ovo prozivanje, i to bez osnova? Moj sin je krenuo u jaslice sa 17 meseci, ćerka sa 11, nisu upisani preko veze pošto je nemam. Šta je tu Vama nelogično?
  • milkyway

    17.04.2014 00:31
    Subvencionisanje privatnih vrtica!
    Kakva izjava o planovima direktora PU - sve sami izrazi "ocekujemo", "nadamo se", "trebalo bi"...Posle i da ne bude nista, nista nije ni obecao. Pa ljudi budimo realni nema sanse da se ovo se sprovede ove, a verovatno ni naredne godine! Kakvih 95%?! Pa hoce li lista upisanih u junu sadrzati i fantomska trenutno nepostojeca mesta u vrticima koja tek treba da se naprave? Pa jeli neko pogledao listu slobodnih mesta na sajtu Radosnog detinjstva? Gde je tu Radnicka? Nema! Jer nije ni u planu da bude, bar ne u kratkorocnom i sigurnom! Da je jeste, uvrstili bi je u konkurs! Pogledajte brojke - to su mesta navedena za ceo Novi Sad? Pa mora da se salite?! Ne mogu dete upisati i voditi u vrtic u Futog ili Kovilj! Lista neupisane dece raste iz godine u godinu, dugovi ustanove sve veci, uslovi sve gori, kompletan sistem blago receno zastareo (od upisivanja i konkursa jednom godisnje, radnog vremena, plana i programa, ma bas svega), roditelji i vaspitaci nezadovoljni hronicno...i na sve to grad ne reseva NISTA! G o d i n a m a!
    Milion i jedan apsurd je vezan za ovaj metuzalem od ustanove! Moje starije dete ide u privatni vrtic vec tri godine, jer ga nismo uspeli upisati u RD, a mladje dete rodjeno u oktobru prosle godine nema prava da konkurise i upise se u vrtic ove godine (pogledajte spisak – najmladji upisani su rodjeni u avgustu), iako ja treba da pocnem da radim u septembru - svasta! Znaci mora u privatni vrtic! Zamislite vi taj mesecni izdatak roditelja poput nas. Da ja sad radim da bih placala vrtic ili da dam otkaz i cuvam decu? To je plan za podizanje nataliteta?! Da rodim i trece, pa da svi sedimo kuci lepo?
    Vec pet godina se prica o tome da se svoj deci ovog grada MORA obezbediti boravak u vrticima i izdvajati sredstva za SVU decu jednako, bilo u Radosnom detinjstvu bilo u privatim vrticima. Kao budale skupljamo potpise, pisemo peticije, organizujemo se kao podrska Udruzenju privatnih vrtica koji jedini imaju uslove da odmah prime decu i rese ovaj akutan problem, ali naravno velika vecina roditelja nema novac da finansira boravak u celosti. Cifra koja se dotira NIJE ZA VRTICE VEC ZA DECU i ona bi dakle bila ista gde god da dete boravi! Razliku bi placali roditelji, sto je ipak podnosljivije. Ako naprave dodatne objekte Radosnog i uspeju da upisu jos 400 dece za toliko se povecava dotiranje. Da su ta deca u privatnim vrticima isto bi se iz budzeta dotiralo ni manje ni vise. Jedina je razlika sto bi grad trebao da izdvoji novac i za onu decu koja nece uspeti ni ove godine da se upise (cista diskriminacija), a na to oni i racunaju OPET! I opet su nam zamazivali oci prethodne godine sa pricom kako brinu o deci, o njihovom vaspitanju i obrazovanju, o ujedno podsticanju privatnog sektora i zaposljavanju dodatnih kadrova vaspitaca u tom smislu...itd. Sarene laze, jel? Dzaba sto nije po Ustavu i Zakonu! A to je novac od gradjana, budzet kojim grad samo raspolaze, kojim bi trebalo da se pravedno raspolaze. Hajde gradski celnici budite od reci vec jednom i iznenadite nas sve konacnim resenjem za opste dobro! Da vas vidimo!
  • liki

    16.04.2014 19:58
    Sasa,znaci vasa beba od 15 meseci je upisana preko veze,jer u vrtic se krece od septembra i kada beba moze da ima najmanje godinu dana...Niko ne govori o tome da vecina dece upadne u vrtic u toku skolske godine i zbog toga na konkursu bude da skoro nema mesta,a i to sto bude opet radi veza i samo veza...Nazalost!A od toga da vaspitacice mogu potpisati saglasnost za bar 5 dece u toku godine,me hvata muka...
  • Ivo Andric

    16.04.2014 17:41
    Pax promena
    Dodje vreme kad pametni zacute,budale progovore, a fukara se obogati
  • Ima svega

    16.04.2014 14:10
    to je istina
    A da vas pitam filozofi dragi: Šta mislite koliko je roditelja koji na crno crnče kod privatnika (čitaj BEZ M4 OBRAZCA) koga boli klinac što ti do pola 5 moraš stići po dete???? Eto ja radim od pola 7 ( dete ostavljam u 6 sati u vrtiću) i trčim po njega do 17h.....Ne mali broj puta zateknem dete sa spremačicom ispred vrata.....Suprug isto rinta kod privatnika minimum 12h... na dan.... Ne bih dalje raspredala priču, dovoljno rekoh....
  • Maja

    16.04.2014 13:45
    @Alex @Marija @Raznoliko da razmislite malo, pre nego bacite drvlje i kamenje na nezaposlene mame?? Ja sam nezaposlena. Tako sam i predala prijavu. Jedno dete je upisano i ide u vrtic, drugo ne, jer sam u medjuvremenu ostala bez posla. Da, zelim da upisem i drugo dete, kako bih pronasla posao. Ima ih koji "bleje po kaficima", ali cemu generalizovanje??? I po cemu moje dete ima manje prava da bude u vrticu od vaseg?? I da se razumemo... I vi i ja i vecina roditelja (zaposlenih i nezaposlenih) koji su predali prijavu, lako bi iskoristili "vezu" da je imaju. Zaključak: Kriv je grad i drzava, jer nisu obezbedili dovoljno mesta. A, mi smo krivi sto gundjamo po netu, a niko ne dize glas tamo gde treba...
  • op pop

    16.04.2014 12:46
    @Maja
    Skroz se slazem, problem je sto nema dovoljno mesta. A ovo sa laziranom dokumentacijom im taman dobro dodje da malo zamaje narod, pa da budu besni na neku tamo mamu koja bleji u kaficu (a verovatno ima i takvih) umesto da budu besni sto nema mesta za sve.
    Ali ne znam ni sto trubim ovde, kad cu najverovatnije morati da dam dete u privatni vrtic, jer prosto ne mogu da ga pokupim do pola pet. A od "ankete" koje radno vreme vrtica bi nam odgovoralo se samo iznerviram, kad znam da nikakve koristi nema.
    I tako me generalno vise od tih nekih mama koje bleje (ja iskreno ne znam zakve, ali kazem, verovatno ih ima), zanima kako gro ljudi uspe da popupi decu u dva. Sta i gde oni rade? Ili su to sve babe i dede? To bih bas rado znala.
  • Marija

    16.04.2014 12:21
    @Maja
    Draga Maja, niko ne krivi nezaposlene majke koje zele da im deca pohadjaju predskolsku ustanovu i koje se trude da nadju posao a to i prijave prilikom konkursa. Slazem se da je stvar sistemske prirode. Ali mi ovde govorimo o laziranim potvrdama o zaposlenju koje se podnose prilikom konkursa koje NIKO ne proverava!!! Stvar Vaseg licnog vaspitanja i drustvene svesnosti je za svaku pohvalu i ja Vas potpuno razumem ali ne razumem katastrofalnu upisnu politiku!Ovde na hiljade ljudi gube posao svakodnevno...DOKLE ce se deca upisivati na osnovu LAZNE DOKUMENTACIJE???
  • 16.04.2014 12:00
    Kada omoguće da roditelji upišu decu već sledećeg meseca nakon što se zaposle, neće biti potrebno zauzimati mesto u vrtiću još od jaslica. Suština problema je u zastreloj metodologiji upisivanja i organizacije, dece je sve manje u školama a večito je problem sa upisom u vrtić.
  • ajde vise

    16.04.2014 11:17
    ma da
    Ja uopste ne bih insistirala na pitanju zaposlenosti. Iz moje okoline, oni koji ne rade u momentu konkursa, zele da rade i traze posao, a sta bi radili kad ga nadju, ako nemaju reseno pitanje brige o detetu.
    Ukljucite privatne vrtice u ovu pricu, dignite malo cene i vise resite taj problem.
  • Marija

    16.04.2014 10:35
    Bravo, sve resava M4 obrazac! Pa da se konacno vidi, ko radi a ko salje decu u vrtic da bi imao slobodno pre podne! Bar 5 mama iz grupe mog sina ne radi niti planira da radi. Kad vidim komsinicu sa II sprata kako ide po njih dvojicu u trenerci u 16h, muka me 'vata... Verujem da i vaspitacice polude...
  • Vaspitačica

    16.04.2014 09:59
    Plata
    Ja bi samo htela da dobijem platu i da svojoj deci nešto kupim za Uskrs.
    Komentatori bi mogli da se okupe, tj okupimo i već jednom stanemo na kraj ovim poskupljenjima, razbojništvima, krađama, ubisvima, mazanjima očiju.
    Ovo više nije ni preživljavanje....
  • alex

    16.04.2014 09:44
    potvrda o zaposlenju
    trebalo bi proveriti sve te potvrde o zaposlenju i onda bi bilo mesta za decu ciji roditelji rade a ne bleje po kuci i kaficima
  • 16.04.2014 09:06
    da gospođdjo "jako ste pametni" grupa je od 36 dece. Koliko ima dolazeće dece i koliko roditelja je stvarno zaposleno od te dece?Trebalo bi tu izvršiti kontrolu tj. tražiti od roditelja da dostave M4 obrazac a ne potvrdu o zaposlenju koja se vrlo lako dobije.i verujte da bi se lista cekanja smanjila na minimum. Koliko je realno ljudi u Srbiji zaposleno?
  • 16.04.2014 08:26
    Šarena laža
    Ma šta mi napriča!
  • GNS

    16.04.2014 08:21
    Nije mi jasno
    Direktor spominje akontaciju,redovnu isplatu od maja a ne spominje kada će isplatiti drugi deo i zaostale delove plata koji nije isplaćivan.Ako se ne varam u pitanju je 49% plate.Možda to pojede maca?Ili su se toga radnici dobrovoljno odrekli?Sumnjam da direktor i njemu bliski saradnici žive od te plate.A gradonačelnika se izgleda to ne dotiče,bez obzira što je njegova supruga "glavni" vaspitač u jednom od objekata.Podržao sam protest zaposlenih u PU Radosno detinjstvo i opet ću ako treba.A treba.MISLITE NA BUDUĆNOST NAŠE DECE.
  • Radoznalko

    16.04.2014 08:16
    lakse dete upisati na fax, nego u vrtić
    Da, u grupama ima preko 30 dece, od toga bar 10 ne dolazi uopste u vrtic. Drugi problem je sto u svakoj grupi ima dece cije majke nisu zaposlene i odmaraju od svoje dece, dok mi zaposleni ne mozemo da upisemo decu.
    Nadam se da cu od nekog dobiti odgovor na pitanje: "Kako je moguće da roditelji dostave potvrde da su zaposleni, a vrtić ne plaćaju jer primaju dečiji dodatak?" Ukratko dve minimalne zarade prelaze limit za dobijanje dečijeg dodatka :).
  • 16.04.2014 07:30
    Srbiji nisu potrebna deca i stari. Bolesni, takođe, nezaposleni, životinje i druge "kritične kategorije"... Interesantno društvo...
  • 16.04.2014 07:26
    Roditelj
    Zato ste sad navrat nanos otpustili dobre radnike koji su vodili racuna o nasoj deci. Zar nerekoste neko jutro u jutarnjem programu da imate obavezu prema zaposlenima a ne prema deci pa tako planirate iz deduktickog odelenja vaspitace koji vise nemogu zbog zdravstvenih razloga da rade sa decom, da prebacite u vrtice. Onda ce te iste sirote zene da odu na bolovanje i naravno na njihova mesta da naprimate nove. Sve u svemu o nasoj deci niko nevodi racuna. Oni su u svemu ovome kolateralna steta, posto se o njihovim interesima nevodi uopste racuna.Naravno dok na roditeljskim sastancima koje drze vasi pedagozi nedobijemo mi roditelji po nosu kako su deca osetljiva i nevole promene. Moj sin je od kako je izasao iz jaslica promenio 7 vaspitaca. Zaista vodite racuna o njima
  • Tata

    16.04.2014 07:06
    Ispunite obecanje!
    Subvencionisite VEC JEDNOM boravak dece u privatnim vrticima! I resen problem. Imacete uvid na sta se tacno i gde trosi novac.
  • Ja

    16.04.2014 07:06
    Normativ, plate, obroci..
    Sta je sa zaostalim platama? Spominjete akontaciju, a ostalo? Sta je sa normativima, gde u sobici ima po 30+ dece na dve vaspitacice! Kakve obroke dajete deci? Na vasem sajtu u jelovniku stoji jedno (za danas stoji jaje za dorucak, a deca imali neku rovidnu pavlaku sa cudnim cajem...
    Resavajte ovo vec jednom!
  • ddd

    16.04.2014 06:58
    SRAMOTA
    Da li i kada gospodin trenutni direktor i njegovi saradnici imaju nameru da podnesu krivičnu prijavu protiv bivšeg direktora Samardžića za nesavesno poslovanje ili će to konačno učiniti neko iz gradske vlasti? Dokle će se dotični štititi a javno se zna za šta je sve odgovoran. Da li je u pitanju korupcija ili saučesništvo u kriminalnim radnjama ako niko ne pokreće tužubu već ga i dalje plaćaju iz budžeta kao saradnika? Ovo je sramota i grada Novog Sada i Radosnog detinjstva a svi građani plaćaju.
  • Pax

    16.04.2014 06:43
    promena
    Snezanu Samardzic za direktora. . .
  • 16.04.2014 06:38
    I opet sve u krug...
    Prvo ćete da otpustite ljude u maju a onda ćete u septembru da zaposlite nove ljude... Politika i vlast su čudo u Srbiji !! A to je tužno jer se ovde radi o staranju i vaspitanju NAŠE DECE...
  • fejk info.

    16.04.2014 06:31
    ;)
    "Ni ove jeseni nema mesta za svu decu u vrtićima"
    - ima ima....samo treba imati vezu i doći do gen.direktora...dalje ne smem pisati,neće mi objaviti komentar :))
  • sasa

    16.04.2014 06:25
    jako ste pamentni
    u grupi moje cerke od 15 meseci ima 36 dece, na dve vaspitacice!!!!
    tako ste resili problem liste cekanjam, primili ste 3 PUTA vise dece od normi. 6 dece na jednu vaspitacicu bi trebalo!
    Svaka cast tim zenama. Po 15 beba cuvaju!! Ja se umorim kada cuvam jednu.... Naravno da kvalitet usluge opada kada imate ovako puno dece, a i mnogo vise virusa ima kada toliko dece nagurate u sobu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna